به گزارش ایرنا، حمل و نقل عمومی تهران با وجود کمبود و فرسودگی ناوگان، همچنان مورد اقبال شهروندان برای مسافرت های درون شهری است و از این رو تغییر کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی به طور مستقیم بر هزینه های زندگی اقشار مختلف تاثیر می گذارد.
هرچند بر اساس قوانین بالادستی، سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی مسافر باید به ۷۵ درصد برسد اما اکنون ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اعم از تاکسیرانی، اتوبوسرانی و شبکه ریلی حدود ۵۱ درصد سهم جابجایی شهروندان را در شهر برعهده دارد که این کاستی ریشه در کمبود منابع مالی شهرداری دارد.
در این پیوند رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران روز جمعه درباره نرخ کرایهها در سال آینده به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرچند لایحه شهرداری درباره افزایش نرخ کرایه ها به دست شورای شهر نرسیده است اما تلاش میشود بیشتر از ۲۵ درصد نرخ ها افزایش نیابد.
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: البته قیمت تمام شده برای رانندگان بخش خصوصی از جمله تاکسی ها و بخش حمل و نقل بیشتر از ۲۵ درصد افزایش داشته است و از این رو برای جبران هزینه های مازاد بر ۲۵ درصد، انجام تبلیغات محیطی برای رانندگان پیش بینی شده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس ضوابطی که در قالب بودجه سال آینده شهرداری تصویب خواهد شد، رانندگان میتوانند روی سقف تاکسی ها و روی بدنه تاکسی ها تبلیغات داشته باشند تا بخشی از هزینههای خود را جبران کنند.
به گزارش ایرنا، امسال نرخ بلیتهای مترو تهران حداکثر ۲۵ درصد، نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی تا سقف ۳۵ درصد و نرخ کرایههای تاکسی تا سقف ۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته بود.
منبع