دستوری و ابلاغی بودن از آسیب‌های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود

به گزارش ایرنا، علی پارسانیا روز دوشنبه در همایش استانی “جوان، تحول، گام دوم” در زنجان با بیان اینکه در مبانی نظری سند تحول آموزش و پرورش به موضوع مدیریت تحول چندان توجه نشد، افزود: برای همین بود که طی ۱۰ سال گذشته الگوهایی مختلفی را برای مدیریت در این زمینه تجربه کردیم هر چند این تجربه ها هم در جای خود سرمایه است.  

وی ادامه داد: یکی از ایرادهایی که در خصوص موضوع تحول در آموزش و پرورش، این بوده که ما این مجموعه را به مثابه یک سیستم مکانیکی به معنای ماشین دیدیم، در حالی که آموزش وئ پروش یک نظام انسانی و اجتماعی است که هویت دارد.  

پارسانیا با بیان اینکه تحول در نظام های اجتماعی، دفعی و سریع الوقوع نیست، اظهار داشت: در این چنین مواردی برای تغییر و تحول در سیستم، نیاز به تغییر الگوی مدیریت است که منطبق بر مولف ها و شرایط باشد.  

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ضرورت نگاه ۲ سویه بین ستاد و صف در مجموعه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید صف را در اجری تحول، به رسمیت بشناسیم، صف ممکن است تصمیمات تحولی بهتری هم از ستاد بگیرد. 

وی با بیان اینکه اصلاح و تحول را باید از منطقه آموزشی شروع کنیم، اظهار داشت: باید به سمت تشکیل مناطق آموزشی تحولی حرکت کنیم.

پارسانیا با بیان اینکه مولفه اصلی در امر تحول، نیروی انسانی است، گفت: نیروی انسانی با آموزش توانمند می شود و نقش اصلی را در تحول خواهد داشت. 


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

کارواش‌های آلاینده آب و خاک!

تهران_ایرنا_رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان تهران، ۱۸ اردیبهشت، از شناسایی ۱۶۲ کارواش …