به گزارش ایرنا، دکتر امید بنفشی روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۷۳ دُز واکسن کرونا با احتساب سه نوبت در استان به جامعه هدف تزریق شده است.
وی گفت: تا این لحظه ۲ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۶۸۹ دُز واکسن به استان تحویل شده که از این تعداد ۴۶۱ هزار و ۳۲۹ دُز باقی مانده است.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۸۳ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کردهاند.
دکتر بنفشی افزود: ۹۵۱ هزار و ۱۲۳ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کردهاند که ۷۰ درصد جمعیت هدف را شامل میشود.
وی با بیان اینکه اکنون ۷۳ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردهاند، افزود: ۴۹ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شدهاند.
دکتر بنفشی از واکسینه شدن ۹۸ درصد دانشآموزان در قالب دُز اول واکسن خبر داد و گفت: ۸۰ درصد نیز با دریافت دُز دوم در مقابل کرونا واکسینه شدند.
وی یادآور شد: ۸۷ درصد نوجوانان نیز دُز اول و ۸۰ درصد هم دُز دوم واکسن را تزریق کردهاند.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت کرونا بر اساس آخرین رنگبندی در سقز و بانه قرمز، در بیجار، دهگلان، قروه، دیواندره، مریوان و سروآباد زرد و در سنندج و کامیاران در شرایط نارنجی قرار گرفته است.
دکتر بنفشی با اشاره به گسترش شیوع سویه جدید امیکرون در استان و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در روزهای اخیر اظهار داشت: با توجه به شدت شیوع این سویه در استان وضعیت کنونی از لحاظ تعداد مبتلایان و بستریها با روند صعودی در حال افزایش است.
وی تاکید کرد: ورود به مرحله قرمز کرونایی به منزله این هشدار است که هرگونه سهل انگاری میتواند موجب رویارویی با یک بحران جدی و ایجاد پیامدهای ناگوار برای سلامت خود و جامعه شود.
دکتر بنفشی ضمن تاکید بر رعایت جدی شیوه نامههای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، از مردم استان تقاضا کرد در شرایط کنونی که امیکرون به سرعت در حال گسترش است، ایمنی خود را تا حد امکان در برابر این بیماری افزایش دهند که مهم ترین توصیه در این زمینه، دریافت واکسن به ویژه تکمیل واکسیناسیون با دریافت دُز سوم است.
کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر دیروز دوشنبه ۱۸ بهمن در کردستان یکهزار و ۹۵۳ قربانی داشته است.
منبع