مدیران پاسخ به مطالبات شهروندان را در اولویت خود قرار دهند

تراب محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، چهارم خردادماه، در کارگاه آموزشی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان،  با اشاره به اینکه بیشترین نارضایتی‌ها در مراجعات مردم به ادارات ایجاد می‌شود، گفت: مدیران باید پاسخ به مطالبات، رفع مشکلات و رعایت حقوق شهروندی را در اولویت کار خود قرار دهند و همواره پاسخگو باشند. 

وی اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان برای تحقق منشور حقوق شهروندی، پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم را در راس برنامه‌های خود قرار دهند و به‌عنوان قاضی در مسند امور اداری، جانب عدالت را رعایت کنند.

محمدی، به عدم آشنایی بسیاری از مدیران با مسایل حقوقی اشاره کرد و گفت: مدیران باید با مباحث حقوقی آشنایی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در برخی از قوانین، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها نه تنها گرهی از مشکلات مردم حل نمی‌شود، بلکه گره‌های کوری هم ایجاد می‌شود که رفع آنها مستلزم آشنایی با الزامات حقوقی و قانونی از سوی مدیران است.

وی گفت: همه ما نیازمند رعایت قانون هستیم و نسبت به همدیگر حقوقی داریم که لازم است مراعات شود.

محمدرضا سلطان‌زاده، مدیرکل دفتربازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز گفت: دوره‌های آموزشی امور حقوقی، برای ارتباط موثر و مستمر استانداری و دستگاه‌های اجرایی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده و این معاونت نقش مهمی در تدوین لوایح، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها دارد.

وی گفت: معاونان «تحقیقات و آموزش حقوق شهروندی»، «قانون اساسی» و «هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی» و مدیرکل آموزش معاونت حقوقی ریاست جمهوری در کارگاه‌های آموزشی امروز مباحث مربوط را تدریس می کنند.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

دشمنان قصد ایجاد شکاف بین ایران و پاکستان را دارند

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، گفت: …