مقام آمریکایی: زمان خروج آمریکایی‌ها از اوکراین گذشته است

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همزمان با فضاسازی‌های کشورش درخصوص حمله احتمالی روسیه به اوکراین، روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که به دلیل محدودیت های آمریکا برای کمک در یک منطقه جنگی، زمان برای خارج شدن غیر نظامیان آمریکایی از اوکراین گذشته است.

 به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، افزود که این تحولات برای شهروندان آمریکایی حاضر در اوکراین به این معنی است که زمانی برای خارج شدن از این کشور باقی نمانده و دیر شده است.

وی اضافه کرد در توانایی عملیاتی ما در یک منطقه جنگی، محدودیت های واقعی وجود دارد.

  این مقام آمریکایی مدعی شد اگرچه دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ انجام می دهد اما احتمال یک درگیری مسلحانه به طور فزاینده‌ای افزایش می یابد.

وی ادعا کرد ما مشتاقانه امیدواریم و تمام تلاش خود را انجام می دهیم که اوکراین به یک منطقه جنگی تبدیل نشود. آنتونی بلینکن وزیرامور خارجه آمریکا امروز صبح به طور فعال برای جلوگیری از وقوع جنگ با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت‌وگو کرد. با این حال، احتمال جنگ به طور فزاینده ای افزایش می باید.

این مقام آمریکایی هشدار داد که مناطق جنگی عمیقا بی ثبات و بسیار خطرناک هستند.

وی گفت: زمانی که یک کشور یا منطقه به یک منطقه جنگی تبدیل شود، ما توانایی بسیار کمی برای کمک به شهروندان آمریکایی خواهیم داشت.

این مقام بار دیگر تاکید کرد که آمریکایی ها نباید انتظار داشته باشند که ارتش آمریکا آنها را از اوکراین تخلیه کند یا نجات دهد.

سی ان ان همچنین گزارش داد آمریکا به دلیل نگرانی از حمله احتمالی روسیه به اوکراین در چند روز آینده، تعدادی از نیروها و مربیان نظامی خود را از اوکراین خارج کرده و دستور تخلیه اکثر کارمندان سفارت خود در کی یف را صادر کرده است.

 تارنمای خبری هیل نیز گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا بامداد شنبه با صدور هشدار سفر به اوکراین، اعلام کرد در ۱۲ فوریه ۲۰۲۲، وزارت امور خارجه آمریکا دستور خروج اکثر کارمندان از سفارت کی‌یف را به دلیل ادامه تهدید حمله نظامی روسیه صادر کرد.

 هشدار سطح چهار همچنین از شهروندان آمریکایی خواسته است که به اوکراین سفر نکنند و کسانی که در این کشور حضور دارند فوری خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود که در روز یکشنبه، سفارت این کشور در کی یف تمام خدمات کنسولی را متوقف خواهد کرد و فعالیت های کنسولی محدود  در شهر لویو در اوکراین برای رسیدگی به موارد اضطراری ادامه خواهد داشت. این فعالیت ها شامل صدور گذرنامه، روادید یا خدمات معمول کنسولی نخواهد بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی  از آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواست تا این کشور را ترک کنند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور نیز در سفر به ملبورن استرالیا  ادعا کرد که حمله روسیه به اوکراین ممکن است پیش از خاتمه بازی‌های المپیک زمستانی پکن (ظرف چند روز آینده) انجام شود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا هم روز جمعه به وقت محلی ادعا کرد در موقعیتی هستیم که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم بگیرد، حمله به اوکراین در هر زمانی می تواند اتفاق بیفتد.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن اظهار داشت: می خواهم صریح بگویم، هر آمریکایی در اوکراین باید هر چه زودتر ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این کشور را ترک کند. بدیهی است که نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم.

سالیوان با بیان اینکه ما دقیقا نمی دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد، ادعا کرد اما اکنون خطر به اندازه کافی زیاد است و تهدید به اندازه کافی فوری است.

تارنمای بلومبرگ به نقل از مقامات آگاه مدعی شد که اقدامات روسیه می تواند شامل ایجاد یک اقدام تحریک آمیز در منطقه دونباس یا حمله به کی یف پایتخت این کشور باشد. هر اقدامی از سوی روسیه می تواند از روز سه‌شنبه آغاز شود.

غرب به ویژه آمریکا، به ادعاهایی مبنی بر تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین که در دستور کارش قرار داده اند، شدت بخشیده اند. مسکو ادعای داشتن برنامه ای برای حمله به اوکراین را رد می کند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

روزنامه الاخبار: آمریکا در حال آماده‌ شدن برای حمله گسترده به یمن است

تهران- ایرنا- روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد که ارتش آمریکا در حال آماده‌ شدن برای …